Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees
Overzicht
Trainee
Ik ben in staat om:
- Situaties vanuit verschillende perspectieven te beoordelen.
- Overtuigender richting klanten en collega’s te communiceren wanneer meerdere interne en externe belangen op het spel staan.
Inhoud
Als trainee komt u vast weleens in interne of externe situaties waarin verschillende belangen een rol spelen. Hoe gaat u hiermee om? En hoe handelt u correct tijdens deze lastige situaties?
Tijdens deze training leert u standvastig communiceren wanneer meerdere belangen op het spel staan. Dit kan zijn met uw klant, maar ook intern kunnen de belangen verschillen. Wat is uw persoonlijke stijl van handelen bij conflicthantering? En hoe gaat u vanuit uw positie om met verschillende belangen?
U leert lastige situaties op een objectieve manier te beoordelen en communiceert overtuigender. In de communicatie met klanten, collega’s en/of leidinggevenden bent u standvastiger en u leert uw communicatiestijl effectief aan te passen aan de situatie of conflictpartner.
- Zeggen wat je ziet: hoe bent u effectiever in uw communicatie?
- Bespreekbaar maken van interne belangen en conflicten
- Omgaan met (tegenstrijdige) belangen van de klant
- Schakelen op weerstand en gedrag
- Onderhandelen en conflicthantering
- Oefenen met acteur
Bijzonderheden
Dit is training 3 van jaar 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB en Assurance.
Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 17, 18, 20 en 21.
In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Locatie & Datum
Docent(en)
Maarten Borsboom
Maarten Borsboom is vaardigheidstrainer bij SRA.