Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

Klantgericht handelen voor trainees

Jaar 1 praktijkopleiding MKB/Assurance
De klant staat altijd centraal. Hoe stemt u uw handelen af op verschillende klanten? Leer verwachtingen in kaart brengen en uw (commerciƫle) acties hierop aan te passen.

Overzicht

Bestemd voor

Trainee

Leerdoelen

Ik ben in staat om: 

  • Snel inzicht te krijgen in de klantwens en deze te vertalen naar gerichte communicatie.
  • Ambassadeurs te creëren voor mijn organisatie.

Inhoud

De klant staat altijd centraal. Hoe stemt u uw handelen af op verschillende klanten? Leer verwachtingen in kaart brengen en uw (commerciële) acties hierop aan te passen.

Klantgerichtheid is bijna vanzelfsprekend, maar om écht klantgericht te zijn moet u uw werkwijze afstemmen op uw klanten. Actief meedenken en signaleren van mogelijkheden staan hierbij centraal. Hoe past u uw communicatie situationeel aan per klant? En hoe bouwt u een effectieve relatie op?

Tijdens deze training leert u zich inleven in de klant en klantverwachtingen in beeld te brengen. Ook leert u deze stapsgewijs te vertalen naar succesvoller handelen vanuit uzelf of vanuit de organisatie. Leer de verwachtingen van uw klant te overtreffen!

  • Vormen van klantgerichtheid
  • Werken aan proactief relatieopbouw
  • Klantwensen en -verwachtingen in kaart brengen
  • Hoe overtreft u verwachtingen?
  • Verantwoordelijkheid nemen voor de klant
  • Initiatief nemen en kansen waarnemen
  • Omgaan met lastige klanten
  • Oefenen met acteur

Bijzonderheden

Dit is training 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de praktijkopleiding MKB en Assurance.

Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 1, 3, 6, 7, 9, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20 en 21.

In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Effectief communiceren voor trainees’, ‘Klantgericht handelen voor trainees’ en tot slot ‘Professioneel presenteren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.

Let op: u profiteert van aantrekkelijke pakketkortingen, als u zich voor meerdere trainingen en/of intervisiebijeenkomsten tegelijk inschrijft!

Locatie & Datum

Datum & tijd
Dinsdag 7 januari 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38839
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 5 februari 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38841
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 5 maart 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38842
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 8 april 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38985
Datum & tijd
Dinsdag 6 mei 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38861
Beschikbaar
Datum & tijd
Vrijdag 16 mei 2025 van 09:30 uur tot 17:00 uur
Cursuscode
EOCU39187
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 4 juni 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38862
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 27 augustus 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38911
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 10 september 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Locatie
Fletcher Hotel-Restaurant Jagershorst-Eindhoven in Leende /  Routebeschrijving
Cursuscode
EOCU39379
Beschikbaar
Datum & tijd
Dinsdag 14 oktober 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38912
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 5 november 2025 van 10: 00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38913
Beschikbaar
Datum & tijd
Woensdag 3 december 2025 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Cursuscode
EOCU38914
Beschikbaar

Docent(en)

Jolanda Paardekooper

Jolanda Paardekooper is vaardigheidstrainer bij SRA.

Contact

Laura Gijsbers

Laura Gijsbers

Projectmanager Educatie
Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden