Thuis in uw branche

Interviewtechnieken voor trainees

Jaar 2 praktijkopleiding Assurance

Tijdens uw controlewerkzaamheden is het belangrijk om goed in gesprek te zijn met de klant. Maar hoe krijgt u als trainee sneller en beter boven tafel waar de risico’s zitten?

Overzicht

Prijs SRA-leden: € 465,00
Prijs niet-leden: € 565,00
Groepsgrootte: 12
PE-uren/punten:
Bestemd voor: Trainee
Leerdoelen:

Ik ben in staat om:

  • Interviewtechnieken in te zetten om de juiste informatie boven tafel te krijgen bij de controlewerkzaamheden.
  • Effectiever en zekerder te zijn in gesprekken.

Uw docent

Marit Wisselink

Marit Wisselink is vaardigheidstrainer bij SRA.

.

Inhoud

Tijdens uw controlewerkzaamheden is het belangrijk om goed in gesprek te zijn met de klant. Maar hoe krijgt u als trainee sneller en beter boven tafel waar de risico’s zitten?

In de controlepraktijk is het verzamelen van controle informatie essentieel. Klantgesprekken vormen hierbij een uitgelezen kans om een antwoord op uw vragen te krijgen. Hoe voert u een effectief gesprek dat gericht is op het verzamelen van nieuwe waardevolle informatie? En hoe zorgt u dat uw vragen worden beantwoord én uw doelstellingen behaald worden in het gesprek?

Leer tijdens deze interactieve training hoe u als trainee interviewtechnieken binnen uw werkzaamheden op een juiste manier inzet. Ook het sturen van het gesprek en het stellen van de juiste vragen komen hierbij aan bod.

  • Interviews afnemen bij verschillende soorten klanten
  • Structuur aanbrengen in uw vraagstelling
  • Doel van het klantinterview bepalen
  • Onderzoeken en doorvragen
  • Het nut van goede samenvattingen
  • Oefenen met acteur

 

Bijzonderheden

Dit is training 1 van jaar 2 van het verplichte trainingsprogramma van de Praktijkopleiding Assurance.

Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 2, 9, 12, 13, 14 en 21.

In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.

Locatie & Datum

Datum & tijd:
Dinsdag 14 mei 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Bijna vol
Locatie: Fletcher Hotel Utrecht Nieuwegein in Nieuwegein /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU37291
Datum & tijd:
Donderdag 27 juni 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Beschikbaar
Locatie: BCN Utrecht Daltonlaan in Utrecht /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU38371
Datum & tijd:
Donderdag 4 juli 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Reservelijst Vol
Locatie: BCN Utrecht Daltonlaan in Utrecht /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU37337
Datum & tijd:
Dinsdag 17 september 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Beschikbaar
Locatie: BCN Utrecht Daltonlaan in Utrecht /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU37338
Datum & tijd:
Woensdag 25 september 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Beschikbaar
Locatie: Fletcher Hotel Utrecht Nieuwegein in Nieuwegein /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU37294
Datum & tijd:
Donderdag 24 oktober 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Beschikbaar
Locatie: BCN Utrecht Daltonlaan in Utrecht /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU37340
Datum & tijd:
Dinsdag 12 november 2024 van 10:00 uur tot 17:30 uur
Beschikbaar
Locatie: BCN Utrecht Daltonlaan in Utrecht /routebeschrijving
Cursuscode: EOCU37341

Docent(en)

Onder andere de volgende docent verzorgt deze training:

Marit Wisselink

Marit Wisselink is vaardigheidstrainer bij SRA.