Als trainee heeft u voortdurend contact met collega’s en klanten. Hoe zorgt u ervoor dat dit soepel verloopt? Verbeter uw communicatie-skills en assertiviteit!
Communicatie vormt een belangrijke rode draad in uw dagelijkse werk. Het is een middel om effectief samen te werken met klanten en collega’s. Welke manier van communiceren zet u op welk moment in? En hoe zorgt u ervoor dat u uw doelen bereikt?
In deze training krijgt u inzicht in technieken van communicatie, uw eigen voorkeursstijl(en) en communicatie met klanten, collega’s en andere belanghebbenden. Hoe past u uw communicatie aan op de (onverwachte) situatie? Ook traint u diverse praktijksituaties om direct de vertaalslag te maken naar de praktijk.
- Communicatie per situatie
- Wat is ‘effectief’ communiceren?
- Inspelen op gedrag
- Hoe vergroot u uw assertiviteit?
- Persoonlijke effectiviteit verhogen
- Invloed van non-verbale communicatie
- Omgaan met weerstand in gesprekken
Bekijk in dit overzicht welke CEA-eindtermen aan bod komen tijdens de training.
Bijzonderheden
Dit is training 1 van het verplichte trainingsprogramma van de praktijkopleiding MKB en Assurance.
In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Effectief communiceren voor trainees’, ‘Klantgericht handelen voor trainees’ en tot slot ‘Professioneel presenteren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Let op: u profiteert van aantrekkelijke pakketkortingen, als u zich voor meerdere trainingen en/of intervisiebijeenkomsten tegelijk inschrijft!