Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

Klantgericht schrijven

Hoe stelt u heldere en overtuigende teksten op?
Een antwoord op een vraag per e-mail, een schriftelijke bevestiging van een mondeling advies of een rapportage. Wanneer u schriftelijk adviseert, moet uw e-mail, brief of rapportage overtuigen. Om hierin te slagen, moet u uw vakkennis vertalen in begrijpelijke taal. In deze training leert u klantgerichte maatwerkteksten schrijven. U werkt met uw eigen teksten. Hierdoor zijn de schrijftips direct toepasbaar.

Overzicht

Bestemd voor

Accountant in business, Gevorderd assistent-accountant, Beginnend assistent-accountant, Zelfstandig assistent-accountant, Teamleider/Relatiebeheerder, Junior belastingadviseur

Leerdoelen

Ik ben in staat om:

  • Mijn vakkennis te vertalen naar een heldere tekst voor mijn klant.
  • Op een overtuigende en commercieel aantrekkelijke manier teksten te schrijven.

Inhoud

Tijdens de cursus Klantgericht schrijven behandelen we de volgende onderwerpen: 

  • Vraag van klant vertalen naar tekstopbouw
  • De klant centraal stellen in uw (advies)tekst
  • Stappen in het schrijfproces
  • Commercieel aantrekkelijk schrijven
  • Begrijpelijk formuleren
  • Structuurtips voor uw teksten

Locatie & Datum

Datum & tijd
Dinsdag 14 oktober 2025 van 09:30 uur tot 17:00 uur
Cursuscode
EOCU39331
Beschikbaar

Docent(en)

Bregje de Lannoy-|Walenkamp

Drs. Bregje de Lannoy-Walenkamp

Drs. Bregje de Lannoy-Walenkamp is trainer/adviseur in schriftelijke communicatie.

Ervaringen

“De cursus laat je anders kijken naar (zelfs je zelfgeschreven) teksten. Daarnaast zorgt de cursus voor een duidelijk overzicht van hoe je teksten moet opbouwen en adviezen moet insteken. Ik vond het erg leerzaam en ik heb er zeker zaken uit kunnen halen die ik kan toepassen in de praktijk.

Contact

Hidayet Bahadin

Hidayet Bahadin

Trainer & Coach
Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden