Versterk uw samenwerking en klantrelaties met DISC
Overzicht
Accountant vennoot/medewerker, Controleleider, Teamleider/Relatiebeheerder, Accountant in business
Ik ben in staat om:
- Beter te communiceren met klanten en collega’s.
- Effectief te communiceren met collega’s en klanten door inzicht te hebben in mijn eigen communicatiestijl en die van een ander.
Inhoud
Effectief communiceren en handelen betekent uw stijl afstemmen op de ander. Hierdoor verbetert uw relatie en samenwerking met de ander en vergroot u uw impact.
U heeft dagelijks contact met collega’s en klanten; mensen die andere drijfveren en behoeften hebben en daardoor anders communiceren en handelen. Met de ene persoon klikt het beter dan met de ander. Maar hoe zorgt u ervoor dat u ook goed aansluit bij mensen die andere eigenschapen en drijfveren hebben?
In de praktische DISC training krijgt u inzicht in uw eigen stijl en andere veelvoorkomende gedragsstijlen. Hierdoor leert u uw communicatie en gedrag af te stemmen op klanten en collega’s, waarmee u uw impact vergroot.
- Uw drijfveren, kwaliteiten en voorkeursgedragingen
- Hoe komt u over op anderen?
- Hoe reageert en werkt u onder druk?
- Verschillende persoonlijkheidsstijlen volgens DISC
- Hoe om te gaan met andere stijlen?
- Beter aansluiten bij het gedrag van uw collega’s en klanten
Vooraf vragen wij u om een DISC-analyse te doen van maximaal 10 minuten. De analyse bestaat uit een korte online vragenlijst en geeft inzicht in uw eigen kwaliteiten en drijfveren.
Locatie & Datum
Docent(en)
Maarten Borsboom
Maarten Borsboom is vaardigheidstrainer bij SRA.