Bevorder een kwaliteitsgerichte cultuur
Overzicht
Teamleider/Relatiebeheerder, Fiscalist vennoot/medewerker, Accountant vennoot/medewerker, Controleleider
Ik ben in staat om:
- Collega’s feedback te geven en aan te spreken op hun gedrag.
- Een bijdrage te leveren aan de kwaliteitsgerichte cultuur binnen mijn kantoor.
Inhoud
De kwaliteit van het werk is mede afhankelijk van een goede samenwerking en een open aanspreekcultuur. Feedback geven en ontvangen is hiervoor de basis. Maar hoe bereikt u dit?
Diverse stakeholders, waaronder toezichthouders en kwartiermakers, vragen om een kwaliteitsgerichte cultuur binnen accountantskantoren. Een aanspreekcultuur met constructieve feedback is hierbij een belangrijke voorwaarde. Door feedback te geven verbetert de samenwerking en neemt de kwaliteit van het werk toe. Maar hoe bereikt u dit met uw organisatie of team? Hoe kunt u dit proces opstarten en versnellen? En hoe geeft u het juiste voorbeeld?
Om échte kwaliteitsverbetering te bereiken is een open aanspreekcultuur en psychologische veiligheid essentieel. Maar hoe creëert u een open sfeer op uw kantoor waarin geschillen, spanningen én dilemma’s bespreekbaar zijn? Welke stappen zet u zelf in deze organisatieverandering en welke interventies zijn effectief? Hoe maakt u uw team blijvend kwaliteitsgericht én succesvoller? En hoe zorgt u ervoor dat uw teamleden elkaar versterken in plaats van belemmeren?
Tijdens deze training gaan wij in op bovenstaande vragen en nemen wij uw organisatie mee naar een kwaliteitsgerichtere cultuur. U leert hoe u op een opbouwende manier feedback geeft en ontvangt. Goed voorbeeld doet immers volgen! Naast feedback geven, gaat u ook aan de slag met feedforward. Waarbij u niet alleen terugblikt, maar ook vooruitkijkt en uw collega’s ondersteunt in hun ontwikkeling.
- De noodzaak van feedback in een kwaliteitsgerichte cultuur
- Fixed or Growth Mindset: hoe samen leren en ontwikkelen?
- Randvoorwaarden en valkuilen van feedback
- Interventies richting een open aanspreekcultuur
- Welk voorbeeldgedrag is noodzakelijk?
- Feedback en feedforward in de praktijk
Docent(en)
Jacky Jee
Jacky Jee is vaardigheidstrainer bij SRA.