Zó maakt u een goede functieomschrijving
Het maken van een goede functieomschrijving kan nog best lastig zijn. Mede daarom bieden we vanuit de SRA functieomschrijvingen voor alle functies binnen de accountancy aan.
Aangesloten kantoren kunnen deze, tegen betaling, gebruiken en desgewenst aanvullen. De omschrijvingen zijn uitgebreid en bevatten wat van belang is. Denk bijvoorbeeld aan de positie binnen de organisatie, de doorlooptijd van de functie, het gevraagde opleidingsniveau, de inhoud van de functie, taken en verantwoordelijkheden. Maar ook of er managementtaken in de functie opgenomen zijn. Transparantie, doorgroeimogelijkheden en dat wat er van de medewerker verwacht wordt zijn belangrijke onderdelen hierin.
In dit blog leest u de praktijkverhalen van twee van onze aangesloten kantoren. We hopen dat het u inspireert om zelf met (onze) functieomschrijvingen aan de slag te gaan. En wilt u op een andere manier ondersteuning? Kijk dan even hier. We helpen u graag!
Het kantoor aan het woord: kijk bij een kop koffie naar de competenties |
Het uitgangspunt van SRA
Onze branche biedt, door de nogal hiërarchische structuur, veel duidelijkheid over de doorgroeimogelijkheden van een kandidaat. En hoe snel die doorgroei gaat? Daar zijn de kandidaten ook zelf bij. De één is nu eenmaal meer gedreven dan de ander. En beiden is goed, zolang je je eigen pad maar volgt. En dat begint dus bij het goed passen binnen een functiebeschrijving.
Het kantoor aan het woord: de functieomschrijvingen van SRA zijn goed |
Wilt u tips over het maken van een goede functieomschrijving? Of meer informatie over onze modellen? Kijk dan op onze uitgebreide website. Of download ons whitepaper over het vinden, boeien en binden van personeel.