Wat vindt u van SRA?
Eind september is SRA gestart met een ledenonderzoek onder alle SRA-accountantskantoren. Dit breed opgezette klanttevredenheidsonderzoek bestaat uit een kwalitatief onderzoek onder ten minste 127 SRA-leden en een kwantitatief onderzoek onder alle overige kantoren. Waarom is dit nodig en wat gaat ermee gebeuren?
Paul Jansen, relatiemanager bij SRA: "Het is inmiddels alweer enige tijd geleden dat wij als SRA een dergelijk onderzoek hebben gehouden onder de leden. Wij willen graag weten wat onze leden van SRA vinden. De leden zijn ons bestaansrecht en wij willen maximaal inspelen op de behoefte van de leden. We moeten hiervoor wel feeling houden met wat er leeft. Dat gebeurt natuurlijk ook door waardevolle input van commissies en het bestuur. Maar op z’n tijd is het goed SRA-breed een compleet beeld te krijgen. We denken hiermee ons motto ‘van, voor en door de leden’ nog beter in te vullen."
Vaste relatiemanager
Ook is SRA een aantal jaren geleden gestart met een vaste relatiemanager die het kantoor eens in de zoveel tijd bezoekt. Door persoonlijk contact, door de tijd te nemen voor elkaar en elkaar eens goed in de ogen te kijken, is meer diepgang mogelijk. De relatiemanager praat het kantoor bij over ontwikkelingen in de dienstverlening en de plannen van SRA en peilt wat het kantoor van SRA verwacht, wat er goed gaat en wat wellicht beter kan. Als het kantoor zelf ook een rol wil spelen in commissies, bij het ontwikkelen van diensten of bij andere activiteiten, wordt dit ook besproken. Bij de vaste relatiemanager kan het kantoor altijd terecht met vragen.
SRAadviseur november 2022
Benieuwd naar andere artikelen uit de SRAadviseur?