BiZ Workshop: Van cijfers naar klantsucces
Voor accountantsorganisaties ligt de toegevoegde waarde steeds meer in het advieswerk, zeker als het gaat om de toekomstige strategie. Uw klanten willen immers met u sparren over zaken als: hoe staat mijn onderneming ervoor? Hoe zal mijn financiële positie zich in de toekomst ontwikkelen? En wat is de positie ten opzichte van mijn concurrenten en branchegenoten? Welke keuzes moet ik maken en aan welke knoppen moet ik draaien?
Met SRA-BiZ heeft u een uniek middel in handen waarmee u uw klanten niet alleen antwoord kunt geven op deze vragen, maar misschien zelfs de klanttevredenheid kunt overtreffen. Maar hoe doet u dat? En hoe zorgt u dat uw medewerkers er daadwerkelijk mee aan de slag gaan?
Overzicht
Let op: deze workshop is alleen incompany af te nemen.
Datum & tijd: in overleg te bepalen
Groepsgrootte: in overleg te bepalen
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Teamleider/Relatiebeheerder
Leerdoel
Ik ben in staat om:
- het gedrag achter de cijfers te herkennen en daarmee mijn klanten te helpen succesvoller te worden en de klanttevredenheid te vergroten
- adviesbehoeften van de klant te vertalen naar oplossingen en diensten
Inhoud
- Waarom branchekennis en wat levert het op?
- Gebruik van branchekennis en benchmarking
- Kennis van de klant en zijn branche
- Het adviesgesprek
- Vergroten van klantrelatie en klanttevredenheid
- Implementatie op uw kantoor: aan de slag!
Aan de slag met data en duiding geven aan de hand van casuïstiek uit de eigen praktijk:
- Bespreken casus uit uw eigen praktijk
- Kritische vragen n.a.v. het benchmarkrapport
- Wat speelt er nu echt bij uw cliënt?
- Adviespunten signaleren en benutten
Docent
Bert Duurland is adviseur en voormalig manager Marketing & Strategie bij HLB Schippers Accountants Fiscalisten Juristen
Contact
Incompany? Vraag hier vrijblijvend uw offerte aan