Financiering en Poortwachter: knelpunten
SRA-leden en hun klanten ervaren veel problemen bij het openen van bankrekeningen, het regelen of veranderen van passen en het aanvragen van financieringen.
Daarnaast zijn er knelpunten met het kasverkeer, zoals bij contante stortingen, en stellen banken veel vragen als gevolg van UBO en herkomst van vermogen. Tot slot is er ontevredenheid over de bereikbaarheid van banken, het contact met medewerkers en - in de perceptie van respondenten - onnodige uitvragen die veel tijd kosten en tot frustratie leiden. Dit blijkt uit een onderzoek onder SRA-leden.
Bekijk het rapport met de resultaten
Het rapport met de volledige casuïstiek is gedeeld met onze stakeholders (NVB en MKB Nederland), die onze zorgen delen. Dankzij de voorbeelden die SRA-leden hebben aangedragen kunnen zij nog beter de vinger op de zere plek te leggen en zoeken naar verbetermogelijkheden met als uitgangspunt '‘Hoe zorgen we ervoor dat de goeden niet onder de slechten lijden?'