Sla menu over
Thuis in uw branche

Waarom u op een nieuwe manier inlogt op SRA.nl

Om toegang te krijgen tot het ledendeel van onze SRA-website dient u in te loggen. Maar de oude inlogmethode van e-mailadres en wachtwoord liet te wensen over. Zowel qua gebruiksgemak als qua veiligheid. Voor ons reden om het inloggen onder de loep te nemen en aan te passen aan de eisen van deze tijd.

Wachtwoorden niet gebruiksvriendelijk

Om in te loggen op de SRA-website was een combinatie van een e-mailadres en een wachtwoord vereist. Maar we merkten dat bezoekers vaak hun wachtwoord vergaten. Daarbij werkte het opnieuw aanvragen van een nieuw wachtwoord zeer omslachtig. We hebben daarom het wachtwoord vervangen door een korte, eenmalige 6-cijferige code die u eenvoudig kunt aanvragen en direct per e-mail krijgt toegezonden.

Veiligheid boven alles

Als vereniging die kwaliteit hoog in het vaandel heeft, kregen we ook geregeld vragen over de veiligheid van de inlogprocedure. De eisen aan het wachtwoord waren niet meer van deze tijd. Daarnaast werden de wachtwoorden nauwelijks opnieuw ingesteld. Door met een unieke eenmalige cijfercode te werken die 7 dagen actief blijft, is die veiligheid nu gegarandeerd. 

Hoe logt u nu in op SRA.nl?

  • Ga naar sra.nl/?login
  • Vul uw e-mailadres in en vraag een inlogcode aan
  • U ontvangt de 6-cijferige inlogcode direct per e-mail
  • Voer de inlogcode in op sra.nl/?login
  • Klik op de button 'inloggen'
  • U bent nu ingelogd en heeft toegang tot de complete website van SRA.nl.
Bekijk de FAQ

Kunt u niet inloggen? Bekijk dan onderstaande FAQ of neem contact op met Relatiebeheer via 030 656 60 60 of relatiebeheer@sra.nl.

 

FAQ Inloggen SRA.nl

Mogelijk heeft u geen SRA-inlogaccount en is uw e-mailadres niet bij ons bekend. Registreer u dan alsnog via www.sra.nl/registreren. Heeft u al wel eerder een SRA-account gehad? Neem dan contact op via registreren@sra.nl.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u geen e-mail heeft ontvangen. Hier zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken:

  • Spam/junk folder: de e-mail is mogelijk in de spam- of junkmap terechtgekomen.
  • Volle inbox: als de ontvanger een volle inbox heeft, kan dit voorkomen dat nieuwe e-mails worden afgeleverd.
  • Blokkades, filters en regels: de e-mail kan worden geblokkeerd door filters of regels die zijn ingesteld.
  • Serverproblemen: er kunnen tijdelijke problemen zijn met de e-mailserver van de ontvanger, wat de levering van e-mails verhindert.
  • Vertragingen bij de levering: soms kunnen er vertragingen optreden bij de levering van e-mails door netwerkproblemen of serververtragingen.
  • Incorrecte configuratie van de verzender: problemen met de configuratie van de mailserver van de verzender kunnen ook leiden tot niet-levering van e-mails.
  • Firewalls en beveiligingsinstellingen: strikte firewall- of beveiligingsinstellingen bij de ontvanger kunnen de e-mail blokkeren.

Andere oorzaak?

Als bovenstaande redenen niet van toepassing zijn, kijken we graag naar uw account of andere mogelijkheden. Graag ontvangen wij dan via een e-mail aan relatiebeheer@sra.nl de volgende gegevens: uw naam, e-mailadres en kantoornaam.

 

Klik op de website rechtsboven in het scherm op de button Inloggen of ga direct naar www.sra.nl/?login. Vul daar uw e-mailadres in en klik op 'Code versturen'. U ontvangt direct via e-mail een zescijferige inlogcode. Voer de cijfercode in op het scherm en u heeft toegang tot het ledendeel van SRA.nl.

Vermoedelijk heeft u niet de juiste code ingevoerd. Probeer het opnieuw of vraag een nieuwe code aan.

Neem contact met ons op via registreren@sra.nl.

Neem contact met ons op via registreren@sra.nl.

De cijfercode is 30 minuten geldig en kan eenmalig gebruikt worden. Na die tijd verloopt de code en dient u via www.sra.nl/?login een nieuwe code op te vragen.

Nee, de code is uniek en is niet nogmaals te gebruiken.

De code is gebonden aan het e-mailadres waarmee de code is opgevraagd. Als u niet uitlogt, blijft u 7 dagen ingelogd. We raden aan om te werken met persoonlijke e-mailadressen. Deze kunt u eenvoudig aanvragen via sra.nl/registreren.

Het is mogelijk om met HIX (voorheen SecureLogin) in te loggen. U dient nog wel handmatig de logincode in te vullen. We kijken naar de mogelijkheden om dit te optimaliseren. Gebruikt u een andere partij voor SSO en werkt dit niet meer? We horen graag van u via internetbureau@sra.nl.