Van:
Tot:
Je inhoudelijke kennis is de afgelopen jaren toegenomen. Maar hoe blijf je tijdens je ontwikkeling dingen doen waar je écht goed in bent? En hoe houd je grip op je eigen werk?
Hoe beïnvloedt u met uw eigen handelen de cultuur binnen uw kantoor? Kijk met een externe mindset naar uw eigen aansturing en draag bij aan betere samenwerking en kwaliteit.
U wilt een loyale vertrouwensrelatie met uw klanten ontwikkelen en meedenken in de (strategische) uitdagingen van uw klanten. Bent u de ondernemende sparringpartner van uw klanten?
Accountants zijn belangrijke sparringpartners van veel MKB-ondernemers. Maar ook binnen je kantoor ga je als trainee een belangrijke rol spelen richting een succesvol kantoor.
Uw mening en oordeel zijn belangrijk als aankomend accountant! Hoe oordeelt u als trainee professioneel-kritisch en communiceert u zowel intern als extern standvastiger?
Waarom begrijpen we elkaar vaak zo slecht? Op welke wijze houden we meningsverschillen zelf in stand? Wat kunnen we doen om de manier waarop we communiceren te verbeteren?
Als assistent accountant bent u voortdurend aan het afstemmen met collega’s en klanten. Breng uw communicatievaardigheden naar een hoger niveau en vergroot daarmee uw invloed.
Sinds twee jaar reflecteert u op uw leerdoelen. Desondanks krijgen we regelmatig vragen hierover. Ga hiermee aan de slag en zorg dus dat uw reflectie aan de eisen voldoet.
Veel professionals stemmen hun teksten te weinig af op de lezer. Zorg dat u wel helder en aantrekkelijk schrijft zodat uw klant uw tekst beter begrijpt en u uw doel bereikt.
Effectief communiceren en handelen betekent uw stijl afstemmen op de ander. Hierdoor verbetert uw relatie en samenwerking met de ander en vergroot u uw impact.
De klant staat altijd centraal. Hoe stemt u uw handelen af op verschillende klanten? Leer verwachtingen in kaart brengen en uw (commerciële) acties hierop aan te passen.
Als trainee heeft u voortdurend contact met collega’s en klanten. Hoe zorgt u ervoor dat dit soepel verloopt? Verbeter uw communicatie-skills en assertiviteit!
Kunt u medewerkers voldoende motiveren en coachen? Nemen ze genoeg eigenaarschap en voelen ze zich nog wel betrokken bij het team en het kantoor?
Als trainee komt u vast weleens in interne of externe situaties waarin verschillende belangen een rol spelen. Hoe gaat u hiermee om? En hoe handelt u correct tijdens deze lastige situaties?
Goed projectmanagement gaat om optimaal plannen en beheersen. Hoe pak je deze uitdaging aan in de accountantspraktijk? Leer klantprojecten (nog) succesvoller af te ronden!
De kwaliteit van het werk is mede afhankelijk van een goede samenwerking en een open aanspreekcultuur. Feedback geven en ontvangen is hiervoor de basis. Maar hoe bereikt u dit?
Tijdens uw controlewerkzaamheden is het belangrijk om goed in gesprek te zijn met de klant. Maar hoe krijgt u als trainee sneller en beter boven tafel waar de risico’s zitten?
Het schriftelijk overbrengen van uw boodschap blijft een uitdaging. Sluit aan bij de beleving van uw klant, zodat u gedaan krijgt wat u wilt!
U wilt u uw diensten aan de man brengen, maar zonder te commercieel over te komen. Leer adviserend verkopen nog beter beheersen.
Leidinggeven betekent richting geven en medewerkers sturen naar succesvolle resultaten. Hoe haal je het beste uit assistenten die je aanstuurt?
Wilt u net dat stapje extra zetten en als salarisadministrateur onmisbaar zijn voor uw klant? Leer in één dag hoe u een succesvol loonadviseur kunt zijn!
Als trainee geeft u regelmatig presentaties. Eigenlijk is elk klantgesprek een presentatie van uzelf! Hoe komt uw boodschap écht over bij uw klant of collega’s?
Als trainee in de mkb-praktijk is het van essentieel belang dat u uw adviesvaardigheden ontwikkelt. Maar hoe voert u nou zo’n adviesgesprek?
Als startbekwame accountant wil je invloed uitoefenen binnen je kantoor én bij je klanten. Realiseer je ideeën en advieskansen met praktische beïnvloedingsvaardigheden!
placeholder
Copyright © SRA - 2023 | Algemene voorwaarden | Klachtenprocedure | Veilig bestanden delen met SRA
SRA.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.