Wat doet u als uw klant te maken krijgt met een (dreigend) faillissement? Wanneer is herstructurering of schuldsanering een optie of noodzaak? Beperk de schade voor uw klant!
Uw klant raakt in financieel zwaar weer. Wat zijn de signalen, wat moet u wel en niet doen als adviseur? Is herstructurering niet meer mogelijk, dan kan uw klant met de faillissementswet te maken krijgen. Welke stappen zet een curator en wat wordt er van u als adviseur verwacht? Hoe ver reikt uw informatieplicht? Welke schuldeisers krijgen voorrang? Is de bestuurder aansprakelijk? En welke nieuwe kansen biedt de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (Whoa)? Wat moet u daarvan weten?
Tijdens deze cursus bespreken wij de mogelijke scenario’s, actualiteiten en veelvoorkomende praktijkvragen.
- Insolventie: hoofdrolspelers
- Herstructureringsmethodes
- De positie van bank, belastingdienst en stakeholders
- Liquidatie of faillissement met doorstart?
- Dwangakkoord en Whoa
- Aansprakelijkheid bestuurder
- Fiscale aandachtspunten bij herstructureren/faillissement