SRA lanceert Belastingscan 2013 voor de mkb-ondernemer

• Publicatiedatum: 25-1-2013

Vandaag lanceert SRA de Belastingscan 2013, die elke mkb-ondernemer een persoonlijk overzicht en inzicht geeft in de belangrijkste fiscale wijzigingen voor 2013. Samen met de zojuist verschenen pockets Fiscale Cijfers en Fiscale Beloning 2013 én de al eerder uitgebrachte werkkostenscan, krijgt de mkb-ondernemer een unieke en complete toolkit aangereikt om samen met zijn SRA-adviseur de juiste fiscale beslissingen te nemen.

Het kabinet moet flink bezuinigen om het begrotingstekort terug te dringen en dat betekent dat er een aantal pijnlijke maatregelen zijn genomen en de komende jaren nog zullen volgen. Het jaar 2013 gaat nu al de boeken in als het jaar waarin de grootste hervormingen plaatsvinden op de woningmarkt. De bv en de dga is er een keur aan maatregelen, onder meer binnen de vennootschapsbelasting, maar ook op het gebied van bv-recht, auto van de zaak en pensioen. Werkgevers worden geconfronteerd met de invoering van het uniform loonbegrip en de werkkostenregeling. Kortom: ondernemers zien zich geconfronteerd met een groot pakket aan belangrijke fiscale wijzigingen! De SRA-adviseur weet als geen ander de weg tussen de fiscale regels en helpt ondernemers bij het maken van de beste keuzes.

Persoonlijk alert

Om ondernemers alert te maken op mogelijke actiepunten is de SRA-Belastingscan 2013 ontwikkeld. Deze geeft inzicht in de belangrijkste fiscale wijzigingen voor het nieuwe jaar. Een persoonlijk overzicht dus, voor ondernemers met en zonder BV, waarmee in een oogopslag duidelijk wordt waar de ondernemer de komende tijd zijn/ haar focus op moet leggen. Voor een uitgebreid advies kunnen zij zich tot hun adviseur wenden, en/ of verdiepingsinformatie nalezen in de pocket Fiscale Cijfers 2013. De scan helpt om ‘tussen de bomen het bos te zien’. De scan is terug te vinden op de SRA-site http://www.sra.nl/scans/belastingscan, of via een banner ook op de sites van de SRA-kantoren.

Ook in E-book

De Pocket Fiscale Cijfers 2013 is zeer gewild onder mkb-ondernemers en adviseurs, als naslagwerk. In dit kompas zijn alle actualiteiten uit het Belastingplan 2013 en de nieuwe tarieven Vpb en IB opgenomen. Uniek ten opzichte van andere pockets zijn de vergelijkende cijfers met voorgaande jaren. Inclusief trefwoordenregister en per hoofdstuk een compacte opsomming van wijzigingen. Nieuw: de pocket wordt aan leden ook als E-Book beschikbaar gesteld voor op de website, en vormt zo een ideale combinatie met de Belastingscan.

Ideale combi

De Pocket Fiscale Beloning 2013 is een onmisbare gids voor werkgevers met alle informatie kernachtig op een rij. Alles over de werkkostenregeling, kostenvergoeding, de auto van de zaak, pensioen en vele tips om slim te belonen. Inclusief trefwoordenregister en per hoofdstuk de belangrijkste aandachtspunten. Deze pocket wordt eveneens aan leden als E-Book beschikbaar gesteld voor op de website, en vormt zo een ideale combinatie met de Werkkostenscan.