SRA en UNIT4 werken samen om adviserende rol accountant te stimuleren

• Publicatiedatum: 25-1-2012

SRA en UNIT4 hebben de handen ineengeslagen om het accountantskantoor te ondersteunen in haar adviserende rol. Met UNIT4 Prognose is de accountant beter in staat om cliënten te adviseren over de toekomst van hun onderneming.

De prognosesoftware biedt SRA-leden de mogelijkheid om snel en efficiënt een prognose op te stellen. UNIT4 Prognose berekent in vijf minuten de gewenste financiering aan de hand van de investering en het reeds aanwezige vermogen. Daarnaast kan de accountant berekenen wat de invloed is van de omzetgroei, de marge en de debiteurentermijn op de aflossingscapaciteit. De berekeningen worden samengevat in een liquiditeitsoverzicht.

Naast gedetailleerde prognoses is het ook mogelijk begrotingen te maken, die de accountant kan vergelijken met de gerealiseerde cijfers. Hierdoor heeft de ondernemer op ieder gewenst moment inzicht in de financiële resultaten van de onderneming.

De prognosesoftware is geïntegreerd met de rapportagesoftware UNIT4 Audition, waardoor de accountant de prognoses kan integreren in het jaarrekeningenproces zonder dat veel kostbare tijd verloren gaat. SRA-leden kunnen de softeware met korting in gebruik nemen.

Op 1 februari organiseert SRA een demonstratiebijeenkomst voor haar leden, waar een productdemonstratie van UNIT4 Prognose worden gegeven. SRA-leden zijn van 16.00 uur tot 17.30 uur welkom op het kantoor van SRA in Nieuwegein.

Op de SRA Kleine Kantorendag van aanstaande vrijdag 27 januari zal tijdens de workshop Analyseren en prognosticeren in de mkb-adviespraktijk uitvoerig worden stilgestaan bij de SRA-FINAN Analyse en prognosetool.