SRA brengt nieuwe, gratis scan voor de Bouw

Direct inzicht krijgen in de financiële positie van de bouwonderneming

• Publicatiedatum: 26-9-2014

Mkb-ondernemers in de woning- en utiliteitsbouw kunnen vanaf vandaag aan de slag met de nieuwe release van de Bouwscan. Met de Bouwscan kunnen ondernemers in de bouwsector direct inzicht krijgen in hun financiële en concurrentiepositie ten opzichte van collega-ondernemers in de branche.

De Bouwscan vraagt ondernemers in de woning- en utitliteitsbouw om specifieke informatie over brutomarges en personeelskosten. De cijfers worden vergeleken met kengetallen uit de database Branche in Zicht, waarin de meest actuele jaarrekeningcijfers uit de branche zijn verzameld. Bouwondernemers wordt ook gevraagd hun prognose te geven over de verwachte omzet- en winstontwikkeling, personeelskosten en financieringsbehoefte. Deze informatie wordt gebenchmarkt.

Trends vergelijken

Uniek aspect van de Bouwscan 2014 is dat het persoonlijke branche- en adviesrapport dat elke ondernemer na invulling van de scan ontvangt, ook inzicht geeft in de toekomstverwachtingen van de branche. Verschil met de eerste versie van de Bouwscan, verschenen in november 2013, is dat ondernemers een vergelijking met vorig jaar kunnen maken. Daarbij is het ook mogelijk trends te monitoren.

Hoe staat uw klant ervoor?

Daarnaast krijgen ondernemers inzicht in branchespecifieke kansen en bedreigingen, bijvoorbeeld op ICT- of personeelsgebied. Ook algemene zaken zoals overheidsmaatregelen, de stand van de economie en maatschappelijke trends worden meegenomen. De Bouwscan levert de ondernemer direct na het invullen van de scan naast een algemene benchmark óók aandachtspunten voor zijn bedrijfsvoering en een persoonlijk advies op.

Scan op uw website

Door de scan op de eigen website te plaatsen, laten SRA-kantoren zien dat zij kennis hebben over de bouw en veel toegevoegde waarde in huis hebben voor deze groep ondernemers. De scan is een ideale marketingtool, die SRA-leden gratis kunnen opvragen. De Bouwscan is onderdeel van Branche in Zicht. Er zijn ook scans beschikbaar voor de Horeca en de Automotive

Voor meer vragen of informatie over de Bouwscan kunt u contact opnemen met:

Leonie Derksen
T (030) 656 60 60