Thuis in uw branche

Kredietpaspoort en SRA slaan handen ineen

• Publicatiedatum: 1-4-2015

Kredietpaspoort en SRA hebben de handen ineengeslagen om mkb-ondernemers meer inzicht te geven in de eigen financiële reputatie. Om de kredietwaardigheid van de ondernemer inzichtelijk te maken, maakt Kredietpaspoort onder andere gebruik van de gevalideerde rating van SRA. Met deze samenwerking wil SRA haar leden helpen om hun mkb-klanten te ondersteunen bij het doen van een financieringsaanvraag en de kans op sneller en eenvoudiger toegang tot financiering te vergroten.

KredietPaspoort_SRA_logosHet onlangs gelanceerde Kredietpaspoort is het eerste, online instrument in Europa dat ondernemers een totaal beeld geeft van de eigen financiële reputatie en kredietwaardigheid. Het paspoort is in nauwe samenwerking met banken, (nieuwe) spelers in de financieringsmarkt, accountants en softwareleveranciers ontwikkeld. Het online dashboard, met actuele informatie over ondernemer en onderneming, laat via wetenschappelijk gevalideerde vragenlijsten en het geobjectiveerde SRA ratingmodel op betrouwbare wijze zien hoe de ondernemer/onderneming ervoor staat, evenals het beeld hoe (toekomstige) financiers naar de onderneming kijken.

Volledig beeld

Naast dat de ondernemer weet hoe hij de eigen kredietwaardigheid kan verbeteren, krijgen potentiële financiers sneller en eenvoudiger een volledig beeld van ondernemer en onderneming. Accountants hebben met het Kredietpaspoort een objectief instrument in handen om ondernemers strategisch te adviseren en beter te ondersteunen in het financieringsproces. Kredietpaspoort gaat voor het uitwisselen van financiële gegevens gebruikmaken van SBR. Met de inzet van het Kredietpaspoort wordt de mogelijkheid gecreëerd om de financieringsketen effectiever en efficiënter te maken, met een daling van faal- en frictiekosten tot gevolg.

Gratis ontbijtsessie 2 september 2015

Om de SRA-leden inzicht te geven in de werking van het Kredietpaspoort organiseert SRA samen met het Kredietpaspoort op woensdag 2 september 2015 de ontbijtsessie ‘Wat kan ik als accountant met het Kredietpaspoort?’ (08.00 tot 09.30 uur bij SRA in Nieuwegein). Tijdens de sessie krijgen de deelnemers uitleg wat de adviseur-accountant met het Kredietpaspoort kan en hoe het een bijdrage kan leveren aan het versterken van de adviesrelatie tussen de adviseur en zijn klant. Ook de vraag hoe het Kredietpaspoort een bijdrage levert aan het samenstelproces, komt aan de orde. Deelname aan de ontbijtsessie ‘Wat kan ik als accountant met het Kredietpaspoort?’ is gratis. Aanmelding via vaktechniek@sra.nl