Vindt u het lastig om met complexe dilemma’s om te gaan? De vraag hoe u moet handelen kan ingewikkeld zijn, zeker als u er niet over kunt sparren. Ga hierover in gesprek met vakgenoten.
Bij dilemma’s kunt u denken aan het accepteren van nieuwe klanten terwijl er feitelijk geen bezetting is binnen het kantoor. Het wel of niet beëindigen van een langdurige klantrelatie omdat de DGA wordt verdacht van fraude of een misdrijf. Of het efficiënter inrichten van uw werkprocessen, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit.
Het kan ook gaan over alledaagse praktische dilemma’s, zoals hoe leiding te geven aan uw team, feedback geven aan collega’s of omgaan met weerstand en conflicten met klanten. Hoe gaat u om met soortgelijke dilemma’s? Intervisie met vakgenoten biedt hiervoor uitkomst.
Wat levert intervisie u op? U leert:
- om te gaan met uw praktijkdilemma’s en die van uw vakgenoten
- vanuit diverse invalshoeken en oplossingen naar het probleem te kijken
- de juiste keuze te maken met maximaal rendement voor uw dagelijks functioneren.
Intervisie past uitstekend binnen de mogelijke leeractiviteiten van de nieuwe NVPE.
- Vanuit verschillende perspectieven naar uw praktijkdilemma kijken
- Complexiteit inzichtelijk maken
- Hoe om te gaan met uiteenlopende belangen?
- Hoe komt u gestructureerd tot een oplossing?
- Handelingsperspectief vergroten
U dient zelf een praktijkvoorbeeld in te brengen.